اولین گردهمایی مهندسان مکانیک استان خوزستان

اولین گردهمایی مهندسان مکانیک استان خوزستان

                  4

اولین همایش مهندسان مکانیک و بازرسان گاز سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در شهر اهواز برگزار گردید.

اولین همایش مهندسان مکانیک و بازرسان گاز سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در شهر اهواز برگزار گردید.

امید نادری عضو گروه مکانیک و مدیر تاسیسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و دبیر اجرایی همایش مهندسان و بازرسان گروه مکانیک ، در گفتکو با روابط عمومی پلی ران اظهار داشت: در ابتدا مراتب تقدیر و تشکر خود را از همه عزیزانی که در این همایش شرکت نمودند اعلام می دارم.

امید نادری گفت : برای یکسان سازی فرایند نظارت در تاسیسات مکانیکی ، شناسایی و تجزیه تحلیل مشکلات موجود در زمینه مهندسی مکانیک در استان و در جهت گسترش مهندسی مکانیک در صنعت ساختمان و پاسخگویی به مهم ترین نیازهای مربوط به این دانش در این همایش گرد هم آمدیم.

نادری در ادامه افزود: تاسیسات مکانیکی در صنعت ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در تامین رفاه و امنیت ساکنین نقش عمده ای ایفا می کند ، در هر ساختمان ، تاسیسات مکانیکی در برگیرنده مواردی همچون سیستم گرمایشی و سرمایشی ، سیستم آب و فاضلاب ، سیستم گاز رسانی ، تهویه مطبوع ، آتش نشانی و آسانسور است و به همین دلیل نیاز به حضور فرد متخصص تحت عنوان مهندس تاسیسات مکانیکی خواهد بود . شایان ذکر است با کوچکترین اختلال در روند کار این زیرساخت ها یا از کار افتادن آن ها ، ممکن است خسارت های جدی به ساختمان وارد شده و به تبع ، زیان مالی قابل توجهی برای ساکنین رقم خواهد خورد.

عضو گروه مکانیک سازمان اظهار داشت : مجموعه مهندسی تاسیسات مکانیکی در استان خوزستان متشکل از یک نماینده در هیئت مدیره سازمان ، مجموعه  ای ۵ نفره از اعضای منتخب بعنوان کمیسیون تخصصی مکانیک همراه با اعضا مکانیک که مجموعا بصورت تیمی همسو و منسجم با عملکردی پویا بعنوان بازویی قدرتمند در راستای نیل به اهداف سازمانی در کنار هیات مدیره محترم سازمان فعالیت می نمایند.

نادری  هدف از برگزاری این همایش را هم اندیشی مهندسین مکانیک و ناظران گاز استان ، وحدت رویه در فرایند بازرسی و نظارت تاسیسات مکانیکی و گاز در ساختمان، کاربرد سازی مباحث ۱۶ و ۱۷ مقررات ملی ساختمان در فرایند نظارت تاسیسات مکانیکی بیان نمود.

نادری گفت : این همایش با این اهداف و مخاطبین و با این استقبال در نوع خود بی نظیر میباشد.

نادری در ادامه اظهار داشت : چهار کارگاه آموزشی مرتبط با رشته مکانیک که شامل: آشنایی با لوله نوین فاضلابی و آب باران ، آشنایی با تکنولوژی جوش نفوذی در اتصالات پنج لایه ، آشنایی با مسایل حقوقی در فرایند نظارت بر تاسیسات مکانیک ، نکات مهم بازرسی جوش در لوله های پلی اتیلن در این همایش ارائه گردید.

  • 1402/07/22
  • 494

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید :

دیدگاه خود را بنویسید :