700 میلیارد ریال برای توسعه سیستم های آبیاری خراسان شمالی تخصیص یافت

700 میلیارد ریال برای توسعه سیستم های آبیاری خراسان شمالی تخصیص یافت

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، عبدالله یوسفی در جلسه شورای ادرای شهرستان شیروان با بیان اینکه یکی از اولویت های این سازمان بهره وری آب است اظهار کرد: در این راستا 70 درصد منابع اعتباری این سازمان در حوزه آب تامین و تخصیص داده شده است.

وی افزود: برای هر هکتاری از توسعه سیستم های نوین آبیاری 32 تا 70 میلیون ریال بلاعوض کمک می شود، تمام مالکینی که اراضی آنان سنتی است با مراجعه به اداره های جهاد کشاورزی می توانند به صورت رایگان از خدمات نقشه برداری و مطالعه بهره مند شوند و در اجرا نیز تا 85 درصد تسهیلات بلاعوض دریافت می کنند.

یوسفی بر اهمیت اجرای سامانه های آبیاری نوین تاکید کرد و افزود: روش های نوین راندمان آبیاری را از 45 درصد به 70 تا 90 درصد ارتقا می دهند و چهار هزار و 400 متر مکعب آب صرفه جویی، 30 درصد به پتانسیل در عملکرد اضافه می شود و مصرف انرژی در بخش کشاورزی 25 درصد کاهش پیدا می کند.

به گزارش ایرنا هم اکنون 11 هزار هکتار طرح سامانه آبیاری نوین در این استان در حال اجرا است که با اجرایی شده این میزان سطح برخورداری از سامانه آبیاری نوین از 22 هزار هکتار به 33 هزار هکتار می رسد.

هم اکنون 50 هزار هکتار از اراضی این استان مستعد آبیاری نوین است که طبق برنامه باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 100 درصد برسد.

با اجرای طرح های در دست اجرا 66 درصد اراضی مستعد آبیاری نوین زیر پوشش قرار می گیرند.

  • 1396/11/14
  • 2161

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید :

  • 16 مهر 1397

    فروشگاه اینترنتی

    در توسعه سیستم های آبیاری بصورت مدرنیته نیازمند هزینه هایی می باشد که بتوان خدمات را بصورت جدیدتر و تکمیل یافته تر صورت می گیرد https://www.baneh.com باسپاس

دیدگاه خود را بنویسید :